bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler
redbullholdenracing.com haberanadolu.org
deneme bonusu veren siteler https://denemebonususiteler.com/
bonus bonus veren
betpas giriş
istanbul escort fatih escort sisli escort bakirkoy escort kadikoy escort atakoy escort umraniye escort atasehir escort istanbul escort mecidiyekoy escort
pendik escort
maltepe escort
kurtköy escort
tuzla escort
gebze escort
bostancı escort
Ümraniye escort
beykoz escort
çekmeköy escort
sancaktepe escort
kartal escort
maltepeokul
üsküdar escort
pendik escort
sultanbeyli escort
gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort
deneme bonusu deneme bonusu veren siteler

Renesansowa reklama wydawnicza – otwarte spotkanie poświęcone literaturze dawnej

17 stycznia, sala 17

Informacje ogólne

Zakład Literatury i Kultury Epok Dawnych zaprasza studentów wszystkich lat studiów na otwarte spotkania poświęcone literaturze dawnej, które będą się odbywać dwa razy w semestrze. Pracownicy Zakładu proponują rozmowę o najważniejszych zjawiskach literackich przeszłości, wciąż znajdujących oddźwięk wśród odbiorców współczesnych.

Renesansowa reklama wydawnicza

Drugie z serii spotkań poświęconych literaturze dawnej odbędzie się w środę 17 stycznia 2024 o godz. 17.00 w sali nr 17 na Wydziale Polonistyki. Poprowadzi je dr Wojciech Kordyzon, który opowie o tym, jak druk wpływał na sens i recepcję dzieł renesansowych twórców. Zrozumienie skomplikowanego łańcucha produkcji wydawniczej w XVI wieku pozwala dostrzec, że na materialny obiekt, jakim jest wydrukowana książka, poza autorem utworu składa się współpraca wielu podmiotów: wydawcy, korektora, drukarza, introligatora i innych. Większość z nich poza celami artystycznymi realizowała także cele biznesowe.

Podczas spotkania porozmawiamy w szczególności o roli drukarzy i wydawców w procesie upubliczniania dzieła literackiego w dobie renesansu, a także przyjrzymy się przykładom wczesnonowożytnych paratekstów, pełniących funkcję reklamy – przygotowywanych po to, żeby zalecić, opisać czy przedstawić wyprodukowane przez daną oficynę książki potencjalnym klientom i czytelnikom. Po omówieniu działalności postaci ikonicznych dla historii drukarstwa humanistycznego, Johannesa Frobena i Alda Manuzia, zapoznamy się z „reklamowymi paratekstami” stworzonymi przez drukarzy i wydawców, działających w Polsce oraz Prusach – w Krakowie, Królewcu i Pińczowie.


Skip to content