
Czyta(nie)? Jak wspierać czytelnictwo młodych w dobie rewolucji cyfrowej
red. Joanna Dobkowska, Barbara Rojek, Maciej Skowera, red. Barbara Rojek, Lidia Nowak, Miranda Zarzycka
Warszawskie Obserwatorium Kultury
Warszawa 2025
Warszawskie Obserwatorium Kultury udostępniło przewodnik „Czyta(nie)? Jak wspierać czytelnictwo młodych w dobie rewolucji cyfrowej”, który towarzyszy raportowi z badania praktyk czytelniczych i wspierania czytelnictwa WOK autorstwa Eweliny Adamik, Małgorzaty Bakalarz-Duverger, Aleksandry Tarki i Mirandy Zarzyckiej. Publikacja jest skierowana do osób zaangażowanych na co dzień w promowanie czytelnictwa wśród młodzieży – nauczycieli i nauczycielek, bibliotekarzy i bibliotekarek, pracownic i pracowników instytucji kultury, a także rodziców. Autorem części „Literatura (dla) generacji Z – o współczesnych młodych dorosłych i ich książkach” jest dr Maciej Skowera (ILP UW).