bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler
redbullholdenracing.com haberanadolu.org
deneme bonusu veren siteler https://denemebonususiteler.com/
bonus bonus veren
betpas giriş
istanbul escort fatih escort sisli escort bakirkoy escort kadikoy escort atakoy escort umraniye escort atasehir escort istanbul escort mecidiyekoy escort
pendik escort
maltepe escort
kurtköy escort
tuzla escort
gebze escort
bostancı escort
Ümraniye escort
beykoz escort
çekmeköy escort
sancaktepe escort
kartal escort
maltepeokul
üsküdar escort
pendik escort
sultanbeyli escort
gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort
deneme bonusu deneme bonusu veren siteler

STANOWISKO RADY WYDZIAŁU POLONISTYKI UW

W SPRAWIE SYTUACJI W OŚWIACIE

Rada Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego zwraca się z apelem o przyjęcie proponowanego przez związki zawodowe 30-procentowego wzrostu wynagrodzenia w oświacie od roku 2019. W sytuacji, gdy dramatycznie niski poziom zarobków stał się czynnikiem stopującym rozwój edukacji w Polsce, nauczyciele nie mogą być traktowani jako jedna z grup społecznych, walczących o swój interes. Inwestycja w kadrę pedagogiczną oznacza inwestycję w dobre przygotowanie uczniów do startu w dorosłe życie. Gruntownie wykształceni absolwenci, mający szeroką wiedzę o świecie, stają się motorem gospodarki, a zatem, finansując oświatę, społeczeństwo finansuje w gruncie rzeczy samo siebie.

Wyrażamy również najgłębsze zaniepokojenie propozycją zwiększenia pensum nauczycieli, która pojawiła się ze strony rządowej w późnej fazie negocjacji ze związkami zawodowymi. Ponieważ na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego każdego roku dziesiątki absolwentów uzyskują uprawnienia do nauczania języka polskiego w szkole, czujemy się uprawnieni upomnieć o ich społeczną misję. Przypominamy, że na barkach nauczycieli polonistów spoczywa ciężar pracy związanej z krzewieniem wśród uczniów kluczowych kompetencji obywatelskich, niezbędnych do funkcjonowania jednostki w demokratycznym świecie. To oni uczą umiejętnego korzystania z wolności słowa i wyzyskiwania w życiu społecznym i zawodowym takich atutów, jak kreatywność myślenia, sztuka argumentacji czy odporność na manipulację. Wszystkie te wartości wymagają spersonalizowanej pracy z uczniem, a sumienne sprawdzanie przez polonistę licznych i obszernych wypowiedzi pisemnych jest tylko jedną z wielu czasochłonnych czynności prowadzących do tego celu. W tej sytuacji pomysł zwiększenia liczby tzw. godzin przy tablicy, a więc automatycznie — zmniejszenia czasu, który mógłby zostać uczniowi poświęcony indywidualnie, uważamy za przeciwskuteczny, nieodpowiedzialny i szkodliwy z punktu widzenia przyszłych losów naszej Ojczyzny. Rada Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oczekuje od Rządu Rzeczypospolitej Polskiej zagwarantowania nauczycielom takich warunków pracy i poziomu finansowania, by ich uczniowie mogli wynosić ze szkoły kapitał wiedzy, umiejętności i wrażliwości — na miarę ambitnych wyzwań, jakie stawia przed młodymi ludźmi współczesny świat.

Do pobrania

Pobierz dokument uchwały.


Skip to content