bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler
redbullholdenracing.com haberanadolu.org
deneme bonusu veren siteler https://denemebonususiteler.com/
bonus bonus veren
betpas giriş
istanbul escort fatih escort sisli escort bakirkoy escort kadikoy escort atakoy escort umraniye escort atasehir escort istanbul escort mecidiyekoy escort
pendik escort
maltepe escort
kurtköy escort
tuzla escort
gebze escort
bostancı escort
Ümraniye escort
beykoz escort
çekmeköy escort
sancaktepe escort
gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort

Taktylność i kinetyczność

14-15.09 2020

Informacje ogólne

Zakład Komparatystyki oraz Pracownia Badań Instersemiotycznych i Intermedialnych Instytutu Literatury Polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego mają zaszczyt zaprosić Państwa do uczestnictwa w drugim spotkaniu konferencyjnym w cyklu Poszerzanie poetyki, którego celem jest spojrzenie na poetykę jako na transdziedzinową  dyscyplinę humanistyki. Przewodnie pytania cyklu to: Co dzieje się w sferze struktur tekstowych i dyskursywnych w nieustannie zmieniającej się kulturze, jak nowe tendencje kulturowe zaznaczają w nich swą obecność? Co z modyfikacji struktur, zabiegów, strategii tekstowych, dyskursywnych  można wyczytać o reprezentujących je dziedzinach i zmianach, jakim podlegają w procesie rozwoju kultury?

Interesuje nas ujęcie zarówno synchroniczne, jak i diachroniczne – badanie struktur i strategii tekstowych oraz dyskursywnych w konfrontacji różnych dziedzin, ale i zmian zachodzących w dziejach poszczególnych dziedzin.

Hasłem wywoławczym tegorocznych obrad  organizowanych z powodu pandemii w formie zdalnej w dniach 14-15.09.2020 czynimy

Taktylność i kinetyczność

w szczególności zaś:

– udział dotyku i ruchu w kształtowaniu poetyki przekazu – figury ruchu, tekstowe reprezentacje doświadczenia dotyku w literaturze i innych sztukach;

– dotyk i/a dystans; ruch i/a bezruch w przestrzeni tekstu kultury jako nośniki znaczeń;

– ruch i dotyk a uwarunkowania semiotyczne tekstu sztuki; dotyk i ruch w przekładzie semiotycznym, semiotyczne interpretacje i reprezentacje dotyku i ruchu, medialno-dyskursywne uwarunkowania tekstowych przedstawień i reprezentacji ruchu i dotyku – np. dotyk i ruch w literaturze, filmie, teatrze, pantomimie, tańcu, malarstwie, rzeźbie, fotografii;

– doświadczenie dotyku i ruchu ujęte (oddane) słowem, dźwiękiem, obrazem – fokalizacja zmysłowa w różnosemiotycznych tekstach; dotyk i ruch niezapośredniczone medialnie;

– dotykowe i kinetyczne wrażenia odbiorcy w świetle zmysłowej teorii kina (sensuous theory) oraz koncepcji „kina jako skóry” i haptycznej wizualności; taktylność i kinetyczność jako kategorie opisu mediów, zarówno w teorii „klasycznej” (np. McLuhana, Deleuze’a), jak i najnowszej;

– widziane, słyszane, odczuwane, poznawane przez dotyk lub ruch u osób z niepełnosprawnością (np. niewidomych); dotyk i ruch w przestrzeni komunikacji międzyosobniczej;

– nowe techniki i media angażujące odbiorców taktylnie i kinetycznie (VR, kino „4D” , „5D”, itd.); kinetyczność i taktylność – ich rola, sposoby istnienia w kulturze cyfrowej (np. taktylność ekranów, interfejsów, itd.);

– dotyk i ruch jako temat tekstów kultury (tu również w sytuacjach granicznych);

– formy i funkcje  dotyku i ruchu w dyskursach sztuki i poza nimi – ich sensotwórcze, estetyczne, perswazyjne użycia;

– dotyk i ruch w konstrukcjach językowych.

 

Z wyrazami szacunku – organizatorzy:

Prof. dr hab. Ewa Szczęsna

Dr Robert Birkholc

Dr Weronika Lipszyc

Data nadsyłania zgłoszeń konferencyjnych

Propozycje wystąpień wraz z krótkim streszczeniem prosimy przesyłać pod adresem kompar.polon@uw.edu.pl do 10 lipca 2020. Jednocześnie informujemy, że z uwagi na tryb spotkania nie przewidujemy opłat konferencyjnych.


Skip to content